Co to jest atrybut Alt obrazów?
Poniższy artykuł spróbuje odpowiedzieć na pytanie co to jest atrybut alt obrazów? Alt obrazów inaczej alternatywny tekst. Pozycjonowanie i działania w obszarze SEO są obecnie trudne do opanowania. Dzieje się tak, ze względu na dość restrykcyjne i nie do końca jasne zasady działania algorytmów Google. Jest jednak kilka podstawowych zasad, którymi należy się kierować. W wyniku czego Google daną stronę będzie wyświetlało na wyższej pozycji. Jedną z podstawowych zasad jest zamieszczanie alternatywnej nazwy obrazka, jaką jest parametr alt. Parametr ten jest nadawany przy wprowadzaniu ścieżki do danego tagu, z przykładowym zasobem.
Narzędzia SEO
Istnieją liczne uproszczenia i narzędzia, pozwalające w systemach zarządzania treścią CMS, nadawać parametry alt. Niejednokrotnie dodatki i rozszerzenia, wspierające pozycjonerów w ich pracy. Przedmiotowe dodatki posiadają mechanizmy, które pozwalają nadać ten parametr w sposób automatyczny. Nie wymagana jest ingerencja w kod źródłowy strony internetowej.
Parametr Alt
Parametr alt, nadaje się głównie przy okazji obrazów zamieszczanych na stronie internetowe. Jeśli z różnych przyczyn nie wyświetli nam się zdjęcie lub grafika na stronie internetowej, to zamiast tego pojawi się przedmiotowy opis parametru alt. Wartość parametru wyświetla się też w tak zwanej „chmurce”, po najechaniu na dany obszar, w którym dane źródło ma się wyświetlić. Powyżej napisałem, że parametr jest kluczowy dla pozycjonerów, którzy chcąc podnieść poziom oceny witryny, przez Google są zmuszeni uzupełnić ten parametr, dla każdego źródła z osobna. Parametr ten jest o tyle istotny, że pozwala on również zlokalizować bezpośrednio w przeglądarce do jakiego źródła odnosi się dane pole, co pozwala na lepszą czytelność strony i jej przejrzystość, a w konsekwencji do łatwiejszego poruszania się na stronie, co roboty indeksujące pozytywnie odczytują.
Indeksowanie przez Google
Gdy prawidłowo wprowadzimy parametr alt, umożliwimy robotom indeksującym rozpoznać grafikę i zaprezentować ją w wynikach wyszukiwania Google. W konsekwencji działanie to wpłynie na pozycję strony w wyszukiwarce. Schemat podobnie wygląda dla innych wyszukiwarek i parametr alt opisuje dane zdjęcie lub grafikę. Warto przykładowo na zdjęciu prezentującym dany produkt, zamieścić nazwę tego produktu, wraz z nazwą. W związku z powyższym parametr alt, można uznać jeden z kluczowych przy wyznaczaniu prac związanych z pozycjonowaniem. Należy przemyśleć dobrze wartość parametru i jednoznacznie opisać co prezentuje dane zdjęcie lub grafika. Jeśli opiszemy błędnie daną grafikę to wprowadzimy roboty indeksujące w błąd, przez co narazimy się wyszukiwarce Google. Błędne opisywanie grafik nie ma sensu, ponieważ roboty indeksujące Google, są inteligentne. Roboty posiadają zdolność rozpoznawania czy dana treść w parametrze alt jest zgodna z prezentowaną grafiką.
Atrybut Alt a pozycja w wynikach
Warto też zwrócić uwagę, by grafika wskazywała na poprawną ścieżkę do pliku. Błędnie przypisane ścieżki do pliku, może znacząco ograniczyć ranking strony i ocenę witryny. Działanie wpłynie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest, by parametr alt prawidłowo przypisać do danej grafiki, prezentowanej na stronie internetowej.