Co to jest atrybut Alt obrazów?
Poniższy artykuł spróbuje odpowiedzieć na pytanie co to jest atrybut alt obrazów? Alt obrazów inaczej alternatywny tekst. Pozycjonowanie i działania w obszarze SEO są obecnie trudne do opanowania. Spowodowane to jest dość restrykcyjnymi i nie do końca jasnymi zasadami algorytmów wyszukujących Google. Jest jednak kilka podstawowych zasad, którymi należy się kierować. W wyniku czego Google daną stronę będzie wyświetlało na wyższej pozycji. Jedną z podstawowych zasad jest zamieszczanie alternatywnej nazwy obrazka, jaką jest parametr alt. Parametr ten jest nadawany przy wprowadzaniu ścieżki do danego tagu, z przykładowym zasobem.
Narzędzia SEO
Istnieją liczne uproszczenia i narzędzia, pozwalające w systemach zarządzania treścią CMS, nadawać parametry alt. Niejednokrotnie dodatki i rozszerzenia, wspierające pozycjonerów w ich pracy. Przedmiotowe dodatki posiadają mechanizmy, które pozwalają nadać ten parametr w sposób automatyczny. Nie wymagana jest ingerencja w kod źródłowy strony internetowej.
Parametr Alt
Parametr alt, nadaje się głównie przy okazji obrazów zamieszczanych na stronie internetowe. W przypadku braku obrazu lub błędnej ścieżki, wartość przedmiotowego parametru jest wyświetlana zamiast obrazu. Często też wartość parametru jest wyświetlana w tak zwanej „chmurce”, po najechaniu na dany obszar, w którym dane źródło ma się wyświetlić. Powyżej napisałem, że parametr jest kluczowy dla pozycjonerów, którzy chcąc podnieść poziom oceny witryny, przez Google są zmuszeni uzupełnić ten parametr, dla każdego źródła z osobna. Parametr ten jest o tyle istotny, że pozwala on również zlokalizować bezpośrednio w przeglądarce do jakiego źródła odnosi się dane pole, co pozwala na lepszą czytelność strony i jej przejrzystość, a w konsekwencji do łatwiejszego poruszania się na stronie, co roboty indeksujące pozytywnie odczytują.
Indeksowanie przez Google
Gdy prawidłowo wprowadzimy parametr alt, umożliwimy robotom indeksującym rozpoznać grafikę i zaprezentować ją w wynikach wyszukiwania Google. W konsekwencji działanie to wpłynie na pozycję strony w wyszukiwarce. Schemat podobnie wygląda dla innych wyszukiwarek i nazwa parametru alt, wskazuje jaka treść jest zawarta w grafice. Warto przykładowo na zdjęciu prezentującym dany produkt, zamieścić nazwę tego produktu, wraz z nazwą. W związku z powyższym parametr alt, można uznać jeden z kluczowych przy wyznaczaniu prac związanych z pozycjonowaniem. Natomiast wartość parametru powinna być dobrze przemyślana i jednoznacznie określać, co prezentuje dana grafika. Nie powinno się wprowadzać robotów indeksujących w błąd, poprzez nadawanie zupełnie innej wartości parametru alt, niż jest to prezentowane na danej grafice. Działanie to nie ma sensu, ponieważ roboty indeksujące Google, są inteligentne. Roboty posiadają zdolność rozpoznawania czy dana treść w parametrze alt jest zgodna z prezentowaną grafiką.
Atrybut Alt a pozycja w wynikach
Warto też zwrócić uwagę, by grafika wskazywała na poprawną ścieżkę do pliku. Błędnie przypisane ścieżki do pliku, może znacząco ograniczyć ranking strony i ocenę witryny. Działanie wpłynie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest, by parametr alt prawidłowo przypisać do danej grafiki, prezentowanej na stronie internetowej.
0 komentarzy