Profesjonalna strona internetowa dla firmy

Wszyscy wiemy, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Zasada ta obowiązuje też w Internecie. Profesjonalna strona internetowa, która przyciąga uwagę, zgarnia dziś klienta. Podstawowy błąd popełniany wciąż przez wielu przedsiębiorców to stworzenie strony ot tak, aby była, bo wszyscy mają. Nie i jeszcze raz stanowcze nie. Strona internetowa to wizytówka naszej firmy, szansa na zaistnienie w wirtualnym świecie i dotarcie do nowych klientów, a zatem musi być starannie przemyślana i stworzona z dbałością o najmniejszy szczegół. W artykule tym podpowiem, na co zwrócić szczególną uwagę, by stworzyć profesjonalną witrynę firmową.

Profesjonalna strona internetowa dla firmy

1. Przejrzystość, logiczność i intuicyjna konstrukcja strony

Nie każ mi myśleć” – zgodnie z tym pierwszym prawem użyteczności Kruga, strona internetowa powinna być logicznie zbudowana i intuicyjna w obsłudze. Jeśli architektura strony i jej nawigacja są skomplikowane, to rośnie liczba znaków zapytania. To z kolei wpływa na rozproszenie uwagi osoby odwiedzającej naszą stronę, a tym samym odwodzi ją od zrealizowania celu, w jakim strona została stworzona. Sugeruję, aby kluczowe przyciski, treści, banery czy formularze kontaktu umieścić w widocznych punktach strony – przyjmuje się, że najbardziej pożądane to 300 pikseli liczone od góry ekranu, gdyż na tym obszarze zazwyczaj koncentrujemy naszą uwagę.

Kilka podstawowych zasad dotyczących samej nawigacji:

  • w górnym menu umieszczamy jedynie najważniejsze i niezbędne strony;
  • stosujemy krótkie i opisowe tytuły stron;
  • pasek menu umiejscowiony w łatwym do zlokalizowania miejscu;

2. Profesjonalna strona internetowa to odpowiedni content

To co zawsze podkreślam  – strona ma być przydatna dla jej użytkowników. Powinna zawierać następujące elementy, czy tzw. działy:

  • Kontakt – należy umieścić tu takie dane jak: nazwa firmy, REGON, NIP, numer telefonu, e-mail, fax, numer rachunku bankowego, godziny otwarcia czy mapa z zaznaczoną siedzibą i wskazówkami dojazdu. Warto też stworzyć formularz kontaktowy.
  • O nas – informacja o firmie, jej historii, misji, czym się wyróżnia od konkurencji, co wyjątkowego wnosi do branży. Warto w jakiś oryginalny sposób zaprezentować zespół pracowników, bo to oswaja ludzi z marką.
  • Oferta – katalog oferowanych produktów czy usług; może być też z cennikiem.
  • Portfolio – prezentacja dotychczas wykonanych prac. Dobrze dodać tu też jakieś referencje, jeśli takowe posiadamy.
  • Artykuły/Blog – warto publikować na stronie artykuły związane z naszą branżą. Dlaczego? Ma to duże znaczenie dla pozycjonowania. Osoby szukające konkretnych tekstów, mogę też trafić na naszą stronę w Google.

Ogólnie zasada jest taka, że profesjonalna strona internetowa nie może być tylko utworzona, ale musi być regularnie uaktualniana. Musimy zapewnić naszym klientom bieżące informacje o nowych produktach trendach, usługach. Warto dodawać wysokiej jakości artykuły o wydarzeniach branżowych. To zachęca użytkowników do powrotu na naszą stronę, a samą zaś stronę czyni czymś więcej niż tylko wizytówką firmy, a staje się ona swoistym kanałem komunikacji z naszymi odbiorcami.

3. Responsywność to coś co musi mieć profesjonalna strona internetowa

W dzisiejszych czasach korzystamy z Internetu na różnych urządzeniach. Niezwykle istotne jest zatem zadbanie o to, by strona wyświetlała się dobrze zarówno na komputerze, jak i na smartfonie. Profesjonalna strona internetowa musi więc być responsywna, czyli dostosowywać się do ekranów o różnej rozdzielczości i różnych urządzeń.

4. Optymalizacja pod kątem SEO

Należy pamiętać o całym szeregu działań, które musimy podjąć, by przygotować naszą witrynę tak, aby została „zaindeksowana” przez wyszukiwarki i osiągała jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja treści na stronie, odpowiednie znaczniki tytułów stron, opisy meta description, odpowiednia kompresja grafik i opisy alternatywne do zdjęć  – o to wszystko musimy zadbać, jeśli chcemy, by nasza strona wyświetlała się jak najwyżej na stronach wyników wyszukiwania Google.

5. To „coś” co powinna posiadać profesjonalna strona internetowa

„Coś” – czyli co? Chodzi tu o coś, co ciężko jest uchwycić i wyrazić słowami. Strona ma być po prostu atrakcyjna, ma się wyróżniać. Musi zachęcić czymś do pozostania na niej i zagłębienia się w jej treść.

Internet to w dzisiejszych czasach kluczowe miejsce walki o klientów. Profesjonalna strona internetowa jest w stanie przenieść Twój biznes na zupełnie nowy poziom. Warto zatem skorzystać z powyższych rad, a jeśli nie czujesz się na siłach, zwróć się o pomoc do specjalistów, bo tu nie ma miejsca na prowizorkę, to ważna inwestycja w Twoją obecność w wirtualnym świecie.

Zdjęcia pobrano z:  https://www.pexels.com/

Udostępnij:

Facebook
LinkedIn

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecam hosting od Cyberfolks!

Z tym kodem rabatowym 10% zniżki na dowolny hosting: 32249577

Najnowsze wpisy

Social Media

On Key

Related Posts

Monetyzacja bloga - jakie są sposoby na monetyzacje bloga

Monetyzacja bloga – Sposoby

Blogowanie w celach zarobkowych nie jest mitem, a rzeczywistością. Niezależnie od tego, czy planujesz zarabiać na życie z bloga, czy chcesz po prostu zarobić dodatkowe środki – ten artykuł wyjaśni Ci jak monetyzacja bloga wygląda

Co to jest Certyfikat SSL?

Certyfikat SSL Certyfikat SSL (Secure Socket Layer) jest protokołem sieciowym, który jest obecnie standardem szyfrowania danych przesyłanych w internecie. Istotą certyfikatu jest zapewnienie, że połączenie między przeglądarką internetową,

Motyw potomny - wordpress

Co to jest motyw potomny?

Co to jest motyw potomny? Motyw potomny z angielskiego, child theme, używany między innymi w systemie do zarządzania treścią na stronach internetowych WordPress CMS. Jest to szablon pozwalający i upraszczający customizację, czyli dostosowanie

Co to jest alt obrazka

Co to jest atrybut alt obrazów?

Co to jest atrybut Alt obrazów? Poniższy artykuł spróbuje odpowiedzieć na pytanie co to jest atrybut alt obrazów? Alt obrazów inaczej alternatywny tekst. Pozycjonowanie i działania w obszarze SEO są obecnie trudne do opanowania.