Profesjonalna strona internetowa dla firmy
Opublikowano: 3 Mar, 2020

Rafał Szkliniarz

Cześć! Nazywam się Rafał Szkliniarz, tworzę strony internetowe oraz piszę artykuły na ten temat. W razie gdybyś miał jakiś problem z tematyką tworzenia stron internetowych pisz śmiało!

Wszyscy wiemy, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Zasada ta obowiązuje też w Internecie. Profesjonalna strona internetowa, która przyciąga uwagę, zgarnia dziś klienta. Podstawowy błąd popełniany wciąż przez wielu przedsiębiorców to stworzenie strony ot tak, aby była, bo wszyscy mają. Nie i jeszcze raz stanowcze nie. Strona internetowa to wizytówka naszej firmy, szansa na zaistnienie w wirtualnym świecie i dotarcie do nowych klientów, a zatem musi być starannie przemyślana i stworzona z dbałością o najmniejszy szczegół. W artykule tym podpowiem, na co zwrócić szczególną uwagę, by stworzyć profesjonalną witrynę firmową.

Strona internetowa dla firmy

1. Przejrzystość, logiczność i intuicyjna konstrukcja strony

Nie każ mi myśleć” – zgodnie z tym pierwszym prawem użyteczności Kruga, strona internetowa powinna być logicznie zbudowana i intuicyjna w obsłudze. Jeśli architektura strony i jej nawigacja są skomplikowane, to rośnie liczba znaków zapytania. To z kolei wpływa na rozproszenie uwagi osoby odwiedzającej naszą stronę, a tym samym odwodzi ją od zrealizowania celu, w jakim strona została stworzona. Sugeruję, aby kluczowe przyciski, treści, banery czy formularze kontaktu umieścić w widocznych punktach strony – przyjmuje się, że najbardziej pożądane to 300 pikseli liczone od góry ekranu, gdyż na tym obszarze zazwyczaj koncentrujemy naszą uwagę.

Kilka podstawowych zasad dotyczących samej nawigacji:

  • w górnym menu umieszczamy jedynie najważniejsze i niezbędne strony;
  • stosujemy krótkie i opisowe tytuły stron;
  • pasek menu umiejscowiony w łatwym do zlokalizowania miejscu;

2. Profesjonalna strona internetowa to odpowiedni content

To co zawsze podkreślam  – strona ma być przydatna dla jej użytkowników. Powinna zawierać następujące elementy, czy tzw. działy:

  • Kontakt – należy umieścić tu takie dane jak: nazwa firmy, REGON, NIP, numer telefonu, e-mail, fax, numer rachunku bankowego, godziny otwarcia czy mapa z zaznaczoną siedzibą i wskazówkami dojazdu. Warto też stworzyć formularz kontaktowy.
  • O nas – informacja o firmie, jej historii, misji, czym się wyróżnia od konkurencji, co wyjątkowego wnosi do branży. Warto w jakiś oryginalny sposób zaprezentować zespół pracowników, bo to oswaja ludzi z marką.
  • Oferta – katalog oferowanych produktów czy usług; może być też z cennikiem.
  • Portfolio – prezentacja dotychczas wykonanych prac. Dobrze dodać tu też jakieś referencje, jeśli takowe posiadamy.
  • Artykuły/Blog – warto publikować na stronie artykuły związane z naszą branżą. Dlaczego? Ma to duże znaczenie dla pozycjonowania. Osoby szukające konkretnych tekstów, mogę też trafić na naszą stronę w Google.

Ogólnie zasada jest taka, że profesjonalna strona internetowa nie może być tylko utworzona, ale musi być regularnie uaktualniana. Musimy zapewnić naszym klientom bieżące informacje o nowych produktach trendach, usługach. Warto dodawać wysokiej jakości artykuły o wydarzeniach branżowych. To zachęca użytkowników do powrotu na naszą stronę, a samą zaś stronę czyni czymś więcej niż tylko wizytówką firmy, a staje się ona swoistym kanałem komunikacji z naszymi odbiorcami.

3. Responsywność to coś co musi mieć profesjonalna strona internetowa

W dzisiejszych czasach korzystamy z Internetu na różnych urządzeniach. Niezwykle istotne jest zatem zadbanie o to, by strona wyświetlała się dobrze zarówno na komputerze, jak i na smartfonie. Profesjonalna strona internetowa musi więc być responsywna, czyli dostosowywać się do ekranów o różnej rozdzielczości i różnych urządzeń.

4. Optymalizacja pod kątem SEO

Należy pamiętać o całym szeregu działań, które musimy podjąć, by przygotować naszą witrynę tak, aby została „zaindeksowana” przez wyszukiwarki i osiągała jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja treści na stronie, odpowiednie znaczniki tytułów stron, opisy meta description, odpowiednia kompresja grafik i opisy alternatywne do zdjęć  – o to wszystko musimy zadbać, jeśli chcemy, by nasza strona wyświetlała się jak najwyżej na stronach wyników wyszukiwania Google.

5. To „coś” co powinna posiadać profesjonalna strona internetowa

„Coś” – czyli co? Chodzi tu o coś, co ciężko jest uchwycić i wyrazić słowami. Strona ma być po prostu atrakcyjna, ma się wyróżniać. Musi zachęcić czymś do pozostania na niej i zagłębienia się w jej treść.

Internet to w dzisiejszych czasach kluczowe miejsce walki o klientów. Profesjonalna strona internetowa jest w stanie przenieść Twój biznes na zupełnie nowy poziom. Warto zatem skorzystać z powyższych rad, a jeśli nie czujesz się na siłach, zwróć się o pomoc do specjalistów, bo tu nie ma miejsca na prowizorkę, to ważna inwestycja w Twoją obecność w wirtualnym świecie.

Zdjęcia pobrano z:  https://www.pexels.com/

Strona one page – Co to jest?

Tworząc stronę internetową, zastanawiamy się, jak powinna ona wyglądać. Zależy nam na tym, by była...

Responsywność strony – Co to znaczy?

Skończyły się już czasy, gdy strony internetowe przeglądano tylko i wyłącznie na komputerach...

Bezpieczeństwo WordPressa – Jak o nie zadbać?

WordPress to obecnie zdecydowanie najpopularniejszy skrypt wykorzystywany do tworzenia stron...

Wtyczki do automatyzacji WordPressa

W artykule tym chciałbym zaprezentować kilka wtyczek WordPressowych. Dzięki którym strony...

Wirtualna Asystentka – praca

Wirtualna asystentka to profesja doskonale znana w innych krajach. Jednakże powoli zaczyna też...

Profesjonalna strona internetowa dla firmy

Wszyscy wiemy, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Zasada ta obowiązuje też w Internecie....

Aktualizacja WordPress – dlaczego warto ją stosować?

Aktualizacja WordPress jest niezbędną czynnością, jeśli chcemy przez długi czas zamieszczać...

Landing page dlaczego warto posiadać? Poznaj najważniejsze funkcje.

Landing page (Strona lądowania) możemy określić jako stronę docelową dla naszych klientów, bądź stronę sprzedażową. Ma na celu pokierowanie użytkownika w taki sposób, aby podjął konkretne działania w związku z prowadzeniem określonej strategii. Landing page nastawiony jest na promocję naszej kampanii i ułatwia zainteresowanemu zapoznanie się z produktem, który możemy wyróżnić na tle innych informacji znajdujących się na stronie internetowej.

Darmowe wtyczki do WordPress 2019

Wtyczki do WordPressa służą po to aby dodać jakieś funkcjonalności do strony. Dzięki wtyczką...

Wtyczki do komentarzy w wordpressie | 7 najlepszych!

Istota posiadania wtyczki do komentarzy na wordpressie Każdy kto posiada stronę internetową lub...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *