Landing page dlaczego warto posiadać? Poznaj najważniejsze funkcje.

Przykładowy landing page

Dlaczego warto posiadać Landing page?

1. Co to jest landing page?
2. Charakterystyka landing page
3. Kategorie landing page
4. Monetyzacja strony internetowej
5. O czym warto pamiętać przy tworzeniu landing page
6. Najlepsze tipy do landing page
7. Narzędzia w budowie landing page
8. Najważniejsze techniczne wskazówki

Landing page strona lądowania

1. Co to jest landing page?

Landing page (Strona lądowania) możemy określić jako stronę docelową dla naszych klientów, bądź stronę sprzedażową. Ma na celu pokierowanie użytkownika w taki sposób, aby podjął konkretne działania w związku z prowadzeniem określonej strategii.  Landing page nastawiony jest na promocję naszej kampanii i ułatwia zainteresowanemu zapoznanie się z produktem, który możemy wyróżnić na tle innych informacji znajdujących się na stronie internetowej. Może również stanowić stały zabieg, którego zadaniem jest promowanie określonych fraz, jak i zapis na newsletter.  Newsletter jest cykliczną korespondencją z naszym odbiorcą pozwalającą na utrzymanie z nim kontaktu i informowanie o nowościach i istotnych informacjach. Dzięki landing page odbiorca ma ułatwiony dostęp do najważniejszego źródła promocji naszej usługi lub produktu, co finalnie przyczynia się do realizacji założonego planu.

Istota Landing page

Landing page jest podstawą marketingu internetowego. Innowacyjność tego rozwiązania daje możliwość większej kontroli nad odwiedzającym w poruszaniu się po stronie. Sukces kampanii reklamowej to nie tylko wysoki poziom zaangażowania, ale również zwiększenie ruchu z pomocą strony lądowania w taki sposób, aby przyniosła oczekiwane efekty. Kierowanie następuje również za pomocą wyszukiwarek lub programów partnerskich. W końcu skuteczna strona internetowa nie istnieje po to, aby być tylko wizytówką firmy, ale również po to, aby na niej zarabiać.

Główne zadanie strony sprzedażowej

Odbiorcy przenoszą się na landing page poprzez kliknięcie na reklamę, banner, link sponsorowany. Najważniejszym zadaniem strony lądowania jest budowanie konwersji. Zabieg konwersji inaczej możemy nazwać procesem, w którym kampania reklamowa osiąga zamierzony efekt. W tym wypadku jest to pierwszy etap zakupu, zostawienie danych osobowych, zapoznanie się z działaniami firmy.

2. Charakterystyka landing page

Zapewne pamiętasz, jak wielokrotnie poruszając się po witrynie internetowej, szukałeś dla siebie najważniejszych informacji o promocjach. Landing page kieruje swoją uwagę, generując stronę w trakcie przeglądania witryny. Cały zabieg skupia się na najważniejszej informacji, jaka jest w określonym czasie. Skraca tym samym, zbędny czas na research a wyróżnia to, czym potencjalnie możesz być klient zainteresowany.
Często firmy wprowadzają newsletter do swojej strategii. Jest to korzystne rozwiązanie dla utrzymania stałego kontaktu z odbiorcą i zainteresowanie go naszymi działaniami, jak i również dotarcie do klienta poprzez stałe informowanie go o nowych produktach i usługach.

3. Kategorie landing page

Pierwszą kategorią są strony Click Through. Ich zadanie opiera się na nakierowaniu użytkownika do innej strony, która ma większy obszar informacji i tym samym jest bardziej rozbudowana. Klient zapoznaje się poprzez landing page z najważniejszymi informacjami o produkcie lub usłudze, a w celu poznania szczegółów oferty kieruje się za pomocą landing page do rozbudowanej wersji, gdzie pozna obszerną specyfikację, jak i zakres działań. Usprawni tym samym jego poruszanie się po witrynie i przejście do strony sprzedażowej, gdzie będzie mógł wybrać dla siebie odpowiedni produkt i dokonać zakupu.

Lead Generation

Drugą możliwością są strony typu Lead Generation, które mają zachęcić klienta po otrzymaniu jakiegoś darmowego materiału do pozostawienia swojego imienia, nazwiska i adresu e-mail, co będzie przydatne w dalszym procesie do wysyłki omawianych wyżej newsletterów. Podawanie danych jest dobrowolne i za odpowiednią zgodą po zaznaczeniu określonych checkboxów w trosce o bezpieczeństwo przechowywanych danych. Warto tutaj zachęcić odbiorcę do pozostawienia ich, więc wychodzimy naprzeciw i zostawiamy coś od siebie, aby taka opcja skusiła go do zapisu do newslettera. Landing page w procesie Lead Generation daje nam możliwość wysyłki e-booka, wszelakich formularzy rejestracyjnych, darmowego prezentu lub programu. 

4. Monetyzacja strony internetowej

Tworząc kampanię reklamową, należy pamiętać, że nie jesteśmy jedyni. W dobie ogromnej ilości reklam i możliwości, prawdopodobieństwo wygenerowania zarobku na Twojej witrynie może być trudne, ale nie niemożliwe. Dlatego ważne jest, aby wprowadzić stronę lądowania, opierając się na kilku ważnych działaniach przy budowie konwersji.
Sam landing page nie będzie skuteczny, jeżeli nie dostosujesz się do kilku ważnych zasad. Landing page dobrze zrobiony, powinien być już ostatnim krokiem do sprzedaży Twojego produktu lub usługi. Kluczem jest stworzenie odpowiedniej ścieżki w drodze do zakupu. 

Konkurencja – Innowacyjność w stronie lądowania


Tworząc kampanię reklamową, należy pamiętać, że nie jesteśmy jedyni. W dobie ogromnej ilości reklam i możliwości, prawdopodobieństwo wygenerowania zarobku na Twojej witrynie może być trudne, ale nie niemożliwe. Dlatego ważne jest, aby wprowadzić stronę lądowania, opierając się na kilku ważnych działaniach przy budowie konwersji. Jeżeli prowadzisz inne działania na swojej stronie, możesz wykorzystać landing page w promocji innych usług i produktów, korzystając z programów partnerskich. 
Programy partnerskie, czyli inaczej programy afiliacyjne nastawiają się na współpracę reklamodawcy i właściciela strony internetowej. Taki zabieg jest ciekawy, ponieważ tworzą ruch i sprzedaż na stronie reklamodawcy i tym samym przyczyniają się do jego zarobku. Korzyści są obustronne.

5. O czym warto pamiętać przy tworzeniu landing page

Strona Lądowania landing page

Dobre i skupiające swoją uwagę landing page musi posiadać  określone zasady, których powinniśmy  się trzymać, aby przynosiły oczekiwany efekt.

1. Ciekawy nagłówek

Odbiorca jest wzrokowcem. Musimy postawić na treść, która przyciągnie klienta i upewni go, że warto zatrzymać się na stronie i skorzystać z oferty. Zawarcie najważniejszych informacji o produkcie, usłudze i jego promocji skupi uwagę odbiorcy na stronie lądowania i przekieruje do dalszych czynności.

„Otrzymaj kalendarz 50 zł taniej – oferta ważna tylko do końca miesiąca” 

2. Wiarygodność przekazu informacji

Ruch zostaje przekierowany na stronę docelową, a jej treść nie jest zgodna z informacjami znajdującymi się na landing page. Jest to bardzo duży błąd w komunikacji siebie i produktu, który powoduje, że klient automatycznie zamyka stronę i nie wykazuje dalszego zainteresowania ofertą, gdyż czuje się oszukany. 

Landing page generuje wtedy swoją skuteczność, kiedy w stronie docelowej przedstawiamy, to co ukazywało się na stronie lądowania. W przeciwnym razie możemy pożegnać się ze sprzedażą.

3. Zdjęcia wysokiej jakości

Zdjęcie od zawsze przyciągało uwagę, więc powinniśmy postawić na dobrą wizualizację naszego produktu lub usługi. Produkt na stronie lądowania powinien być pokazany w dobrej jakości i z dobrej perspektywy, aby zachęcić klienta do zakupu. Usługa natomiast powinna być oparta na naszym wizerunku, powodując poczucie wiarygodności firmy. Produkty powinny być ukazane z każdej perspektywy, aby klient mógł skupić swoją uwagę. Z kolei wizerunek marki i jego zdjęcie w sposób przyjazny i godny zaufania, jako specjalista w danej dziedzinie. 

4. Magia treści to jedna z podstaw landing page

Strona sprzedażowa powinna również zawierać niezbędne informacje dotyczące produktu lub usługi, tak aby klient czuł satysfakcję i nie musiał doszukiwać się ważnych aspektów. Treść musi być jasna i konkretna, zawierająca jego specyfikację.

Zasugeruj korzyści z zakupu, jego mocne strony, aby przekonać klient, że dokonuje słusznego wyboru.

5. Call to action

Wezwanie do działania w landing page kieruje odbiorców do czynności, która jest Twoim celem. Pamiętaj, aby umieścić wezwanie w odpowiednio widocznym miejscu. Powinien również wyróżniać się kolorem oraz nazewnictwem określonego działania jak zakupu czy rezerwacji.

6. Wizualność

Landing page powinien być zgodny z identyfikacją wizualną Twojej marki. Ciekawa oprawa graficzna i intuicyjne, ale nie krzykliwe CAT oraz przekaz mają tutaj przewodnie znaczenie. Postaw na oprawę zgodną ze stroną internetową, aby w przyjazny dla oka sposób zachęcała do ruchu na stronie, a nie powodowała jej zamknięcie.

7. Informacje o Tobie

Klient musi również wiedzieć coś o Tobie. Pozostaw do siebie numer kontaktowy, adres e-mail, aby ułatwić mu nawiązanie relacji z Tobą.

Zachowanie kluczowych zasad w budowie strony lądowania pozwoli zachować jego cel i efekt, na który czekamy.

6. Najlepsze tipy do landing page

Jest kilka ciekawych patentów, aby strona lądowania była założeniem korzystnym dla firmy i spełnił swoje zadanie.

1. Prostota

Spójność i prostota wzbogacona o najważniejsze informacje o produkcie i wezwaniem do działania wzbudzi zainteresowanie odbiorcy. Warto tutaj jedynie wyróżnić samo CAT, aby skierowało wzrok klienta, lecz nie w sposób krzykliwy i narzucający.

2.Bullet pointy

Bullet pointy w landing page kierują uwagę Twojego klienta o najważniejsze elementy tekstu. 

3. Tożsamość z marką

Warto umieszczać w stronie lądowania wartościowe treści, w których odbiorca poczuje identyfikację z nami. Postawmy zatem na nieszablonowy przekaz.

4. Wiarygodność marki

Landing page musi zawierać informacje, które będą potwierdzeniem na docelowej stronie. Warto też, dodać swoje statystyki sprzedażowe i zadowolenie klientów.

5. Aktywny numer telefonu

Dla wielu użytkowników jest to dogodne rozwiązanie, aby za pomocą jednego kliknięcia przekierować na połączenie telefoniczne.

Pamiętaj, że prostota w funkcjonalności i niebanalność treści rzuci się w oczy Twojemu potencjalnego klientowi!

7. Narzędzia w budowie landing page

Skupmy się tutaj na samym narzędziu, jakim jest WordPress. Aktualnie 30% stron internetowych działa na silniku CMS WordPress. 

Jeżeli dopiero jesteś na samym początku swojej drogi, to w pierwszej kolejności istotny jest zakup domeny i hostingu. W momencie kiedy już stawiasz swoją pierwszą stronę internetową, warto w domyślnych motywach wybrać taki, który będzie miała Twoja strona lądowania. Wtedy również uzyskasz opcje do stworzenia pustej strony lądowania, którą z czasem uzupełnisz o najważniejsze informacji do kampanii reklamowej swoich produktów i usług.

W przypadku kiedy masz już stronę internetową, a Twój motyw nie posiada strony sprzedażowej, możesz pobrać odpowiednią wtyczkę, która usprawni działania w tym zakresie. 

WordPress Landing Pages jest jedną z darmowych wtyczek, którą możemy wdrożyć w podstawowej jej funkcjonalności. Na samym początku naszej przygody będzie to dogodne rozwiązanie, jeżeli nie mamy odpowiednich środków finansowych na zakup wersji rozbudowanej.

Możesz również zarejestrować swoje konto na MailerLite, które w przyszłości będzie wsparciem w newsletterze. Dzięki niemu możesz darmowo wygenerować proste strony lądowania.

Możliwości jest wiele w postawieniu landing page, zarówno w wersjach darmowych, jak i płatnych. Jeżeli nie chcesz na starcie inwestować w dodatkowe narzędzia, możesz testować darmowe rozwiązania, które również się sprawdzą.

8. Najważniejsze techniczne wskazówki

Pamiętaj również, aby zweryfikować szybkość wczytywania strony oraz jej wygląd na urządzeniu mobilnym. Jeżeli zauważysz jakieś nieprawidłowości, zmień je jak najszybciej, nim dotrze do większego grona odbiorców. 

Sprawdź również, czy Twój landing page posiada certyfikat SSL. Jest to warunek konieczny, w innym wypadku przeglądarka google chrome będzie tagowała Twoją witrynę jako niebezpieczną!

Przed startem kampanii sprawdź wszystkie potencjalne ruchy Twojego odbiorcy. Zweryfikuj czy wszystkie formularze zapisu działają prawidłowo. Czy pobranie darmowych materiałów przebiega pomyślnie. Ile wczytuje się strona i czy nie popełniłeś jakichś merytorycznych błędów.

Źródło:
Biznes plik wektorowy utworzone przez pikisuperstar – pl.freepik.com

Udostępnij:

Facebook
LinkedIn

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecam hosting od Cyberfolks!

Z tym kodem rabatowym 10% zniżki na dowolny hosting: 32249577

Najnowsze wpisy

Social Media

Polecane wpisy

WordPress vs wix obrazek wyróżniający

WordPress vs Wix

WordPress vs Wix? Oba te rozwiązania mają wady i zalety. Które jest lepsze dla Twojej witryny? Sprawdź, jakie są kluczowe różnice między nimi i co przemawia za ich wyborem. WordPress i Wix –

Miniaturka do tekstu jak usunąć sierotki w WordPress?

Jak usunąć sierotki w WordPress?

Usuwanie sierotek w WordPress Dodajesz wpisy w systemie WordPress? Możliwe, że na końcu linijek pozostają pojedyncze znaki, które nazywa się sierotkami lub zawieszkami. Chodzi, np. o spójniki „a” czy „i”, ale również liczby,