Posiadanie strony internetowej to w większości branż i w obecnych czasach konieczność. Niestety wciąż wielu przedsiębiorców nie podejmuje działań związanych z internetem, które mogłyby umożliwić wejście na kolejny poziom w biznesie. Warto również pamiętać, że w związku z dynamicznymi przemianami rynku, może się okazać, że obecność w sieci to tak naprawdę “być, albo nie być” na rynku. Większość potencjalnych klientów sprawdza daną firmę w sieci, więc jeśli nie znajdą danej firmy w sieci to tracą nią zainteresowanie. Strona internetowa wchodzi w skład trwałego majątku firmy i w odpowiedni sposób rozwijana może przynosić wielu klientów przy niskim nakładzie finansowym w porównaniu z tradycyjnymi formami reklamy.
W dzisiejszym artykule powiemy, dlaczego posiadanie firmowej strony internetowej jest obecnie tak ważne.

Profesjonalny wizerunek

Znana w środowisku marketingowym maksyma mówi, że “ludzie nie kupują logiką, a emocjami”. Dobrze zaprojektowana strona pod kątem graficznym podświadomie daje sygnał użytkownikowi, że ma styczność z profesjonalną firmą. Jeżeli dodatkowo oferujemy mu treści, które w przystępny sposób objaśniają naszą ofertę, dużą część sprzedaży mamy już za sobą. Nawet jeśli klient nie zdecyduje się na skorzystanie z naszych usług od razu, z pewnością w jego pamięci zapiszemy się w pozytywny sposób i wróci do nas, gdy nadejdą ku temu bardziej sprzyjające okoliczności. Być może zostaniemy również poleceni bliskiej osobie, która właśnie poszukiwała firmy oferującej daną usługę.

Możliwość reklamowania strony

Sama strona internetowa może być skutecznym narzędziem budowania pozytywnego wizerunku i zaufania w oczach klienta. Wiele konsumentów sprawdza danych produkt czy firmę pod kątem opinii innych klientów, jeśli damy możliwość na swojej stronie wystawiania opinii na swój temat to zyskamy potężne narzędzie do podniesienia zaufania naszych klientów do nas. Warto jednak pamiętać, że dzięki stronie internetowej możemy docierać także do osób, które nigdy wcześniej nie miały styczności z naszą firmą. Idealnym narzędziem realizującym ten cel są popularne reklamy Google AdWords lub Facebook Ads, które oferują ogromne możliwości targetowania (czyli docierania do konkretnych osób bazując na wieku, danych demograficznych, a nawet zainteresowaniach). Z pomocą strony internetowej możemy również pozyskiwać dane kontaktowe do klientów np. w postaci adresu skrzynki elektronicznej. E-mail marketing to tani, mało angażujący i przede wszystkim skuteczny sposób pozyskiwania klientów. Posiadając swoją stronę lub sklep internetowy mamy możliwość zamieszczenia swoich produktów lub usług w popularnych porównywarkach cen jak ceneo.pl czy nokaut.pl

Własny adres pocztowy

Posiadanie własnej strony internetowej niesie za sobą posiadanie własnej domeny. Owa domena pozwala na stworzenie skrzynki pocztowej z własnym adresem, która podnosi prestiż firmy. Przykładowo jeśli firma nazywa się marecki, to możemy zakupić domenę o adresie www.marecki.pl a co za tym idzie adres e-mail będzie brzmiał kontakt@marecki.pl daje nam to możliwość dotarcia do większej ilości klientów. Darmowe skrzynki na popularnych portalach internetowych takich jak onet.pl czy interia.pl mają to do siebie, że wysyłane z nich e-maile często są traktowane jako spam. Dodatkowo sami musimy odbierać niezliczone ilości niechcianych wiadomości.